Conventia World Class, intre agonie si extaz...

Pe scurt, weekendul care tocmai s-a incheiat a avut loc la World Class Downtown Conventia Internationala de Fitness.
Au fost invitati instructori din afara dar au tinut ore si instructori ai World Class. Programul mi s-a parut indeajuns de variat, astfel incat fiecare sa poata alege intre 2/3/4 sesiuni desfasurate in paralel, dupa interese si preferinte. De la spinning la pilates, de la kangoo jumps la power stretch, step & dance, era ceva interesant la fiecare ora.
Programul a fost sambata cu 6 sesiuni si duminica 5 sesiuni, cu pauza de pranz.
Evenimentul a fost deschis atat membrilor World Class, cat si non-membrilor. Preturile (oficiale) au fost pentru non-membri 200 Ron iar pentru membri 120Ron.


Am asteptat cu destul interes acest eveniment, atat in calitate de instructor incepator care doreste sa invete cat mai multe si nu adopta atitudinea de "eu deja le stiu pe toate", cat si in calitate de client, in timp, al multor sali renumite din Bucuresti, unde am incercat diverse programe.
M-am inscris constiincioasa pe site (din timp, cu peste o saptamana inainte), mi-am ales si clasele unde doream sa particip, ca asa cerea formularul de inscriere (btw, o clasa odata bifata, nu se mai putea debifa, daca o marcai gresit...), am platit si taxa direct prin banca si am trimis si copie dupa plata la persoana de contact. Eu zic ca mi-am facut temele...

Ei, si acum vin impresiile...Cu bune si cu rele.

Cele mai mari 2 plusuri ale acestui eveniment, in opinia mea, ar fi:
1) ca s-a organizat - in conditiile in care peisajul nostru la acest capitol sportiv este foarte "plat", adica nu se intampla prea multe...
2) CALITATEA INSTRUCTORILOR INVITATI - toate orele la care am participat (10 in total) mi s-au parut excelente, de la fiecare am invatat lucruri, in pauza de pranz si apoi acasa mi-am notat cateva pagini bune...Daca a fost un singur motiv pentru care nu mi-am luat catrafusele sa plec de tot in cele 2-3 momente cand realmente m-am enervat, au fost instructorii - m-am gandit ca e pacat sa-i ratez din motive prozaice ce tineau de proasta organizare, deci nu din vina lor. Plus, stiind cum e sa fii in fata unei clase, m-am gandit ca ar fi lipsa de respect fata de ei sa plec in mijlocul orei, mai ales ca nici pentru ei conditiile nu au fost chiar ce se asteptau, din ce mi-au declarat chiar in mod direct 2 dintre ei.
Un exemplu de "inspiratie" a fost duminica, la ora de Power Stretch a lui Julio Papi. Planificata intr-o sala mica, de la 11.30, ar fi fost un fiasco total din cauza aglomeratiei, pt ca lumea doritoare mai avea putin si se batea la usa care sa intre in sala, din nou in baza prezentei sau absentei pe celebrele liste...Intr-un moment de inspiratie, Papi a propus sa amane ora putin, si sa o tina in timpul pauzei de pranz oficiale, in sala cea mai mare. Desi, pt un instructor care se pregateste mental ca acum intra la ora, si apoi mai amana nitel, e ca si cum amani examenul. Oricum nu te relaxezi; in plus el mai avea imediat dupa aceea inca o ora, in care urma sa intre direct din cauza acestei schimbari de program. Dar cred sincer ca daca n-ar fi venit cu ideea asta, iesea cu scandal... Mi s-a parut un gest de adevarat profesionist, care apreciaza interesul clientilor pt el si incearca sa gaseasca o cale sa fie bine pt toata lumea.

Aspectele care m-au deranjat foarte tare, indeajuns incat sa ma faca aproape sa-mi bag picioarele, pe romaneste, in toata treaba, tin exclusiv de organizare, si in special de spatiile puse la dispozitie pentru desfasurarea unui eveniment in esenta SPORTIV.
As fi putut trece destul de usor peste faptul ca dimineata, la inregistrare, nu m-am regasit pe nici o lista, desi, dupa cum am povestit, imi facusem temele ca la carte...Si nu eram singura, numai in jurul meu, in decurs de 2-3 minute, au mai fost vreo 2-3 pers in aceeasi situatie. As fi trecut si peste aglomeratia de la vestiare - in definitiv, cand apar din senin cca 200 pers, din care cam 70% femei, e cam greu sa mai faca fata vestiarul. In plus, m-am gandit ca noi eram oricum "intrusii", clientii regulati ai clubului au avut si ei ceva de suferit din cauza suprapunerii programelor.
Dar distractia a inceput cu accesul la diversele ore. Daca nu erai pe liste, asa cum ar fi trebuit, conform formularului de inscriere, te trezeai ca risti sa nu fii lasat sa intri in sala, la ora pe care ti-ai ales-o, din cauza ca cele 2 sali mai mici puse la bataie s-au dovedit total neincapatoare pentru toti cei care ar fi dorit sa participe la orele repartizate acolo. Si nu s-a intamplat numai la orele mele (concret: Fusion Training part 2, Functional Fun, Intervals & Power Stretch, Dinamic Postural Training), ci cam pe la toate.

Mai exact, nu stiu din ce motive, spatiile puse la dispozitie au fost, cu exceptia salii de spinning cu tot cu biciclete care era parte din World Class, sali din hotelul Radisson, mai concret Atlas Ballroom si inca 2 sali mai mici. Deci nu sali dedicate pt sport, ci sali de business - meetings, dotate cu mocheta...
Asa incat, mi s-au parut total inacceptabile pentru un asemenea eveniment si standardul (?!) World Class urmatoarele:
INGHESUIALA - sau celebrul management al cererii si al ofertei - ca la o ora la care vii sa te concentrezi si sa executi corect, sa ajungi, spre exemplu la o fandare in fata, sa mirosi efectiv picioarele persoanei din fata ta, pentru ca nu erau mai mult de 20 cm pana la ele (si lucram desculti); sa te chinui sa-ti faci loc pentru miscari printre mainile si picioarele celorlati, in loc sa fii atent la instructorul din fata ta; sa nu-ti rupi glezna pe stepper, nu din cauza ca nu esti in stare sa calci corect pe cel din fata ta, ci pt ca la un pas mai mare de 30 cm in spate dai peste stepper-ul vecinului; sa ratezi exercitii de echilibru intr-un picior, pentru ca la intinderi dai peste mainile si picioarele vecinului, etc. Nu mai spun si despre toate camerele video mai mari si mai mici, care apareau pe langa tine cu tot cu utilizatori in cele mai proaste momente...Nu cred ca s-a gandit nimeni ca bunele intentii de a filma evenimentul din cat mai multe ungiuri, in nobile scopuri de PR ulterior, ar deranja in vreun fel clientii deja bine inghesuiti...
Pe langa inghesuiala, ar mai fi de mentionat si aspectul cu mocheta. Trecand peste igiena, ca nu vreau sa fiu mai catolica decat Papa:), mocheta nu e prea buna sa lucrezi pe ea exercitii de genul unei fandari, ca-ti aluneca piciorul de sprijin de nu te vezi, si in loc sa te concentrezi pe un exercitiu mai dificil, te enervezi de-a binelea ca nu-ti iese nici macar o amarata de fandare. In plus, am mai auzit si pareri de oameni care s-au plans ca s-au incins foarte tare pe ea.

Una peste alta, am ramas cu impresii foarte clare, din pacate nu toate pozitive. "Trainers saved the days", ca sa zic asa, si in final cu asta ramanem, dar organizarea si mai ales spatiile puse la dispozitie au lasat mult de dorit; un comentariu pertinent auzit a fost "am venit sa facem sport, adica chiar sa ne miscam, nu doar sa auzim cum ar trebui sa o facem, ca din pacate nu avem unde". Habar n-am care au fost motivele - spatii proprii ale World Class in renovare? sau poate nici macar nu au dorit sa le puna la "bataie", ca ar fi deranjat si mai mult pe membrii clubului, si atunci varianta cu spatii in hotel a parut cea mai fezabila si la-ndemana? sau a fost un eveniment organizat din scurt, ca sa iasa targetul de incasari pe final de an?

Imi doresc foarte mult sa se organizeze din ce in ce mai multe evenimente similare in Romania, cu traineri cel putin de aceeasi calitate, dar la care sa simt ca energia merge spre facut sport si nu catre calmatul nervilor facuti inutil. Daca conditiile vor fi ok, nu cred ca problema o va reprezenta taxa de participare. Deocamdata, in ce priveste acest eveniment, m-am simtit usor...fraierita dpdv al organizarii, mai ales ca, daca treaba cu listele/ inscriere pe site n-a functionat, practic oricine ar fi putut intra si participa, fara sa plateasca.

Si un ultim aspect, de marketing si brand:). World Class se straduie sa se pozitioneze in "elita" furnizorilor de servicii sportive. Chiar daca nu esti membru World Class, stii ca acolo ar trebui sa ti se ofere cele mai bune servcii. Si la asta te astepti, nu? Cu siguranta nu la mirositul picioarelor celui din fata ta...Sau poate aste e de fapt imaginea creata de marketing? Anyway, nici o comunicare, oricat de buna, nu te poate salva daca produsul tau e de fapt subred... Si o "balba" de genul asta distruge usor si rapid tot ce construiesc cu greu brosurile frumoase in engleza.

In final, va doresc o saptamana fara prea multa febra musculara:)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright 2010 Happy Cora. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase